Ahold ziet weinig in de retailrestaurants waar sommige concurrenten in Nederland op inzetten. Voor de snelle hap is een restaurant “te langzaam”.
Dat zei Ahold-topman Dick Boer in een toelichting op de donderdag gepresenteerde jaarcijfers van het supermarktconcern.
Boer denkt met de ‘AH to go’-formule beter aan te sluiten bij de wens van klanten die snel iets willen eten. Ahold bereidt in sommige van zijn Amerikaanse supermarkten wel eten ter plekke, maar Nederlanders willen volgens de topman in restaurants liever meer de tijd nemen.
“Eten in een restaurant duurt voor deze klanten te lang”, zegt Boer. “Uiteindelijk wil die vooral snel, simpel eten en weer weg.”
Albert Heijn-concurrent Jumbo nam onlangs restaurantketen La Place over uit de boedel van het failliete V&D. Daarnaast baat het met de Jumbo Foodmarkt ook al een supermarktformule uit waar eten vers wordt bereid. Boer noemt die aanpak “een andere weg naar Rome”.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl